Skip to content

Wat at ik 14-6-11

15/06/2011

Ik ga proberen om een poosje dagelijks te posten wat ik at, om een idee te geven. Waar nodig recepten en fotos.

 

Ik begon in de ochtend met eiermelk. Nou ja melk… melk zit er niet in maar het lijkt wel melkig. In het begin leek het me maar niks maar ik heb het toch geprobeerd en het beviel me prima. Ik drink het met koffie, als latte. Als ontbijt. Het is voor mij het enige ontbijt dat ik goed blijf wegkrijgen. In het begin ging ik voor eieren, gebakken of gekookt maar ik kreeg het steeds moeilijker weg, met als gevolg dat ik veel te snel weer trek kreeg. Nu niet meer. Eiermelk zorgt dat ik zeker 3 tot 4 uur voldaan ben. Het is wat in de kopjes op de foto hierboven zit.

het recept is eenvoudig.

2 eieren
50 tot 75 gram echte boter
2 tot 3 dl kokend water.

en in mijn geval een kop koffie. Je kan er ook smaak aan geven door er bijv. kaneel, kardamom, cacao doorheen te doen. Of vanillepoeder. Niet vanillesuiker maar in sommige winkels, natuurvoedingswinkels etc kan je een klein potje krijgen met de vanillezaadjes.

Ik doe de eieren en boter in een hoge smalle bak. Zet de staafmixer erop, dan wordt het een “smerige” massa. Hier giet ik, al mixend, het hete water op.

En klaar is je eiermelk.

Nou doe ik er zelf nog wat meer mee omdat ik dat gewoon lekkerder vindt. Het is nu een vrij dunne drank. Ik zet de hele kan in de magnetron en laat hem 40 sec tot 1 minuut draaien. Dan stolt het een beetje en dan zet ik de staafmixer er weer op. En de koffie erin. Hierdoor wordt het wat romiger, cremiger.

Zo, dat was ontbijt.

Voor lunch had ik een halve makreel. Heb ik ook niet vaak maar hij lag zo verleidelijk in de vitrine bij AH. Met wat plakjes komkommer was dit voor mij voldoende.

Zo tegen 17 uur had ik een beetje trek en heb een paar rolletjes gemaakt van plakje rosbief en wat (vers)geraspte parmesan samengeplakt met wat roomkaas. Viel een beetje tegen, was best wel flauw. Maar het idee is lekker. Blaadjes rucola waren op, anders had dat het afgemaakt denk ik.

Half acht aten we, zoonlief kwam de was halen en uiteraard mee-eten dus daar heb ik wat koolhydraten bij gedaan. Rijst.  De rest was broccoli, tartaartjes en roomsaus.  Broccoli gewoon saai gekookt.  Tartaartjes halfrauw gebakken en de roomsaus is gewoon slagroom met een bepaald bouillonblokje. Die heb ik uit zweden en is echt onze favoriet bij saus. Helaas nog geen goede vervanger van gevonden in nederland.  Ik kan de saus voor mezelf niet meer binden, wel de room een poos laten inkoken maar dat kwam er gisteren niet van. Dun sausje dus. De andere helft voor de kids heb ik wel gebonden, leek me wel lekkerder met de rijst.

Gisteren fotos vergeten te maken. Zal mijn best doen vandaag wel fotos te maken!

 

 

No comments yet

Geef een reactie

