Skip to content

wat ik at 15-6-11

16/06/2011

Ochtend: eiermelk. Ik raad het eigenlijk niet aan maar ik krijg niet meer binnen. Beter is bijv.. 2 eieren met wat spek  of gekookte eieren met wat mayo of, en dat is echt heel lekker, warme gekookte eitjes prakken met een beetje boter en wat zout. Evt ook nog wat bieslook. Maakte mijn (zweedse)moeder vroeger altijd op de meeneemboterhammen als we op vakantie gingen. Nu natuurlijk geen brood maar zo is het ook lekker.

Lunch was een beetje raar, eerst een gekookt eitje bij mijn vader en stiefmoeder en dat was veel te weinig. Toen ik thuis kwam had ik razende honger, een koud tartaartje met wat mayo en een handvol gemengde ongezouten noten van de Aldi. (paranoten, hazelnoten en amandelen. en een beetje walnoot zat er in) En een stuk leerdammer.

 

schnitzel met portboter

Avondeten een ongepaneerde schnitzel met “portboter”. Had ergens gelezen over rodewijnboter maar ik had geen rode wijn (ik drink geen alcohol gewoon omdat ik het niet lekker vind en Jan drinkt ook niet zoveel dat we flessen wijn openmaken) maar ik had wat rode port van stiefmoeder meegekregen.
Het ging niet zo als ik wilde, vloeistof in boter mengen is een lastig proces :)Kreeg er niet genoeg in om het lekker te laten smaken. Erbij wat plakjes komkommer en wat blaadjes chinese kool.  Toch maar eens gaan navragen hoe die rodewijnboter gemaakt was.

Dat was het wel weer. Afgezien van die trek omdat ik tijdens de lunch te weinig had gegeten geen speciale trek in iets gehad.

No comments yet

Geef een reactie

