Skip to content

Nieuwsflits –drinken pimpen–

22/06/2011

Gisteren in gesprek over LCHF over wat er dan nog meer gedronken kon worden dan water. En thee. En koffie. En wat wijn enzo.

Ik geef toe, soms ben ik water ook flink zat hoor. T is zo.. euh… waterig!

Ik pimp dan een kan water op met bijv. plakjes komkommer. Even een kwartiertje, halfuurtje laten staan. Of ik doe er wat citroensap in. Of allebei, plakjes citroen en komkommer. Plakjes citroen in een kan water in de koelkast is makkelijk. Wel even op de goede citroenen letten, niet van allemaal is het schil geschikt. Hoewel, ik let er zelden op, doe het niet zo vaak dat ik mezelf zal vergiftigen denk ik.

Wat ik ook geleerd heb van iemand: een paar frambozen in een glas water. Geeft inderdaad frambozensmaak! heel lichtjes, maar daarom juist lekker fris. Op het laatst heb je wel euh.. leeggezogen frambozen in je glas, de kleur is er helemaal uit. Mij maakt dat niet zoveel uit.

En laatst had ik teveel aardbeien over en ze begonnen slecht te worden. Die heb ik schoongemaakt, en gepureerd met de staafmixer en wat water erbij. En dat (met trechter en geduld) in ijsblokjeszakjes gegoten (blaas eerst dat zakje op. zodat de blokjes bollen want met een kan kan je niet genoeg druk zetten om die los te krijgen). Dit ingevroren.

Hiervan doe ik er 4 in een kan met koud water. Het gaat er een beetje ehm troebelig uitzien, maar de smaak is prima. Wellicht zou zeven of zeven door een doek helpen maar dat is mij teveel gedoe.


Afijn, beslis zelf.

Tot slot heb ik nog natuurlijke watersmaakjes geprobeerd. Ik kan de link naar de engelstalige niet vinden, zal hem publiceren zodra ik hem gevonden heb. Ik had 4 smaken besteld om te proberen, aardbei, vlier, peer en granaatappel.   Die laatste was een vergissing, ik dacht aan grapefruit.   Ik vind het lekker, het is geheel kh vrij en ook vrij van chemiche stoffen.

Je ziet nog twee flesjes staan, dat zijn koffiesmaakjes. De ene hazelnoot, LEKKER!! en de andere vanille die vond ik minder.

Ik heb ze uit zweden besteld, waren niet eens zo duur, maar de kosten om ze naar het buitenland te verzenden maakten dat het opliep. 7,95 of zoiets extra.  Dus als iemand interesse heeft, misschien kunnen we dan samen een bestelling plaatsen. Want de vliersmaak wil ik graag weer bestellen en ook wat andere smaken proberen. Geef het aan als reaktie hier!

PROOST!

No comments yet

Geef een reactie

