Skip to content

Wat ik at 23-24- en 25 juni 2011

26/06/2011

Oh jee oh jee,

door drukte en vermoeidheid vergeten te bloggen!  En dan ben ik nu natuurlijk ook vergeten wat ik precies at voor lunch en tussendoor.

23: Ontbijt eiermelk, lunch geen flauw idee meer, avondeten waren twee tartaartjes met wat blauwschimmelkaas erop, en wat ijsbergsla. En een toetje….  mascarpone met een beetje slagroom wat zachter geroerd en dan een paar frambozen en wat kruisbessen die ik in de tuin heb.  Geen suiker of zoetstof, is ook niet meer nodig, je smaak verandert na een poosje en dingen die je eerst niet zoet vond worden daarna erg zoet.


24: Een visschotel uit de oven. Mjam. Kabeljauw in ovenschotel, halve dl slagroom stijf kloppen, dit met een halve tot een dl mayonaise vermengen en een flinke schep mosterd. Ook een beetje zout erdoor, dit over de vis schenken en dan in de oven. ca 150 graden, tot de vis gaar is. (half uur? drie kwartier? Ligt aan de vis en of die bevoren was en hoe dik enzovoorts.  Samen met wat gesneden spitskool. Ik had trouwens zelf mayo gemaakt, van 3 eidooiers, wat azijn, mosterd, zout  en ca 3 dl koolzaadolie. Dat heb ik tot mijn vreugde kunnen vinden bij de Jumbo winkels. Dat is smaakloos, Rape Seed Oil heet het. Die van de natuurvoedingswinkel rook en smaakte verschrikkelijk. Die van de Jumbo is smaak en reukvrij. En beter dan slaolie of pindaolie etc die nogal geprocesseerd zijn. Zelfgemaakte mayo is zoveel lekkerder en steviger en heeft beslist minder koolhydraten omdat er geen suiker en zo inzit.

en dan 25: heb ik geen foto van. Ik probeerde een gehaktbrood te maken en dat lukte ook wel maar de smaak was saaaai en weeeig geworden jammer genoeg. Flinke schep dyonmosterd erop en ok, we hadden voedsel 🙂 Met spitskool weer.  eens kijken hoe ik de rest van dat gehaktbrood eetbaar kan maken vanavond. Of morgenavond…


No comments yet

Geef een reactie

