Spring naar inhoud

boursinkip recept

05/07/2011

Dit recept wil ik graag met jullie delen: boursinkip!

boursin is een lekker kaasje, met niet teveel kh erin. Als je niet 3 pakjes achterelkaar opeet dan. het is erg lekker, maar nou ook weer niet ZO lekker haha.

voor ca 4 personen: 4 kipfilets, 1 klein pakje boursin (80 gr) en een pakje ontbijtspek.

Ik neem altijd echte boursin, die vind ik gewoon het lekkerste. andere kruidenkaasjes zijn ook veel “gladder” en smeuiiger, vind ik minder lekker. En ontbijtspek, ik heb altijd die van de AH, die is licht gerookt en tja, ik vind die ook het lekkerste.

Snijd met een scherp, puntig mes een vakje in je kipfilet. Stop daar 1/4 van de boursin in en omwikkel de kipfilet daarna met de spek. Kipfilet zelf is erg mager, te mager volgens mij. zorg dat het overlapt en het vakje goed dichttrekt.   Leg deze kipfilets in een ovenschaal, je kan hem invetten maar hoeft niet. Dan in de oven op ca 180 graden tot het er lekker uitziet en je vermoed dat de kipfilet gaar is. Moeilijk om een tijd te geven omdat je grote en kleine filets hebt.

Erg lekker met gebakken bloemkool of witte kool. Of wittekoolsalade bijvoorbeeld.

kip gevuld met boursin

No comments yet

Plaats een reactie