Skip to content

wat ik at 5-7-11

06/07/2011

eiermelk met wat cacao en stevia.

Maar ik was niet voldaan en heb de twee overgebleven bieflapjes met de lenteuitjesboter opgegeten.

Lunch een original crisp met boter, plakjes kipfilet die nog over was en mayo.

Avondeten een gehaktschotel die erg lekker was.

Men neme: wat ontbijtspek en snijdt (of knipt) dat in kleine stukjes en dat bak je even uit.

Dat doe je in een aparte bak en dan bak je in het bakvet met een beetje extra boter een fijngesnipperd uitje glazig.

Ondertussen rasp je wat (oude of belegen of pittige) kaas en kruidt het met een stukje vel. Hoewel, dat laatste is niet echt nodig denk ik.

De ui doe je dan bij het spek en in het vet bak je een kg gehakt rul. Ik heb 500 gr half om half en 500 gr rund. Alleen rund vind ik vaak te droog en alleen HoH te saai van smaak.

dit gaat ook bij ui en spek en goed omroeren.

Dan doe je onderin een ovenschaal een laagje kaas.

Daarop de helft van het gehaktmengsel, en dan een stuk feta wat verkruimeld

daar weer de rest van het gehakt overheen en dan een kleine dl slagroom.

 

En daaroverheen de rest van de kaas

Dit ca 20 minuten in een hete oven doen, ongeveer 200 graden. Tot de kaas gesmolten is en wat bruinige plekjes heeft.

MJAM! lekker met wat komkommer of sla. Meer hoeft er eigenlijk niet bij!

 

fijne dag allemaal!

 

Ewa

 

2 reacties leave one →
  1. Sari permalink
    20/07/2011 6:07 am

    Haha op die foto dat je de kaas raspt heb je volgens mij ook je duim gerapst?

Geef een reactie

