Skip to content

LCHF knäckebröd

19/07/2011

Ik kom niet helemaal uit een gedeelte van het recept maar ik weet bijna zeker dat het tarwezemelen zijn. ik ga het in ieder geval proberen zonder de zemelen. Komt van een site van een noorse man die 30 kg kwijt is geraakt met LCHF.  http://lavkarboliv.blogg.no/oppskrifter.html kun je fotos zien van het recept, even wat naar beneden scrollen.

 

200 gram zonnebloempitten
50 gram lijnzaad
50 gram sesamzaad
50 gram tarwezemelen
2 eetlepels fiber husk
beetje zout
halve liter water

goed doorelkaar roeren, en dan 10 minuten laten staan. De helft smeer je uit op een bakplaat, met bakpapier eronder of een siliconenbakvel. Hoe gelijkmatiger, hoe beter. dit deeg wat “insnijden” in rechthoekjes of andere vormen die je mooi vindt en dit gaat 1 uur en 10 minuten in de oven op 160 graden hetelucht. Dan zal het 180 gewone oven zijn denk ik.

Ik denk dat wat pompoenpitten er ook erg lekker doorheen is! Of wat extra sesamzaad eroverheen!

 

3 reacties leave one →
  1. Sari permalink
    20/07/2011 6:21 am

    Zo ik ben weer helemaal bij! Leuk om te lezen en wat goed dat je gewicht nu weer naar beneden gaat! Ik ben trots op je en je recepten klinken (meestal) erg lekker. Ik ben benieuwd of je mij al die gezonde dingen kunt aansmeren als ik weer thuis ben. Of het gaat gebeuren of niet, ik heb er in elk geval erg veel zin in om al je creaties te proeven! Ga zo door en blijf lekker bloggen! ook al reageert niemand, ik weet zeker dat van al die vieuws die je krijgt er sowieso 1 iemand is die door jou geïnspireerd is en ook aan het afvallen is geslagen. En ook al reageert die gene niet, jij en ik weten allebei dat het zo is en dat is toch al genoeg voldoening om te blijven bloggen??

    Dikke-suikerarme-kus van je dochtertje

  2. Sari permalink
    25/07/2011 5:54 am

    Mama waar blijven je blogs? Je loopt achter…

    • 26/07/2011 10:01 am

      Je hebt helemaal gelijk en daarom ga ik NU een aantal posts maken. Ik had het gewoon IETS te druk!

Geef een reactie

