Skip to content

Taco ovenschotel

19/07/2011

De meesten van ons zullen wel eens tacos hebben gegeten. Erg lekker, maar de tacoschelpen zijn nu niet echt goed meer. En bovendien, de kruidenmixen van de taco bevatten vrij veel toevoegingen en daardoor koolhydraten en meestal ook natriumglutamaat, dat maakt dat je meer gaat eten. Ook niet best!.

Ik heb ergens een recept gezien van zelf tacokruidenmix maken maar ik houd me meestal bij gewoon een paar scheppen komijn. Smaakt aardig mexicaans vind ik!

Pond rundergehakt,
tacokruiden of komijn, zout en peper, evt andere smaakmakers (tabasco?)
2 pak roomkaas, als het kan met uiensmaak (maar die heb ik nog niet gevonden, zelf uitje erdoorheen dan maar, en ik doe maar 1 pak)
1 beker creme fraiche
1 rode paprika (geel en groen gaat ook prima hoor)
1 ui
geraspte kaas

bak het gehakt met de kruiden en de ui. Doe onderin de ovenschaal de roomkaas en daaroverheen de creme fraiche (of meng ze en doe ze erin), doe hier het gehakt op. De ui en paprika kan je in reepjes erop leggen of fijner gehakt er bovenop en daarop de geraspte kaas. Ca 20 minuten op 200 graden, tot de kaas gesmolten is en wat bruin wordt.

Lekker erbij zijn kaaschips:

geraspte kaas, of kazen (gewone en parmesan is lekker!) in bergjes op een bakplaat leggen. 175 graden oven, goed opletten want als ze gesmolten zijn kunnen ze snel verbranden.  Ze moeten wel wat donkerder worden, dan worden ze knapperig!

 

No comments yet

Geef een reactie

