Skip to content

Wat ik at 19, 20 en 21 juli

26/07/2011

Lieve lezers, het heeft even geduurd maar nu komt er weer een rijtje updates en een recept! Ik heb een erg stressvolle week achter de rug, omdat het ID kaartje van dochter zoek was en dat met spoed weer in orde gemaakt moest. Normaal maak ik me niet zo druk om zoekgeraakte dingen, het zijn maar dingen maar deze keer was het emotioneel wel erg heftig. Vreemd. Misschien een vlaagje menopauze en de emotionele opvliegers of zo? 🙂

Wel braaf elke avond mijn bord gefotografeerd en dat hebben jullie tegoed. Wat ik in de ochtend en voor lunch at weet ik helaas niet meer, maar ontbijt is nu welbekend. Al heb ik die wat aangepast, er zitten steviazoetjes in en een lepel cacao, soort koffiechocoladedrank dus. Lekker!

19-7 wilde ik een gek recept uitproberen. Een matje gevlochten van ontbijtspek, met gehakt aan de binnenkant en daarin knoflook en fetakaas. Werd niet helemaal zoals bedoeld en droog maar ik weet nu ook wat ik fout heb gedaan. Dus, een recept-post met dat recept komt er straks wel, al was het maar om de stap voor stap fotos die ik nam te laten zien.

Samen met wat gele paprika en een schep creme fraiche.

 

20-7  wilde dochter een “hamburger”, dat zijn tartaartjes voor haar op een wit bolletje en voor mij  zonder bolletje maar op een original crisp. Ik heb er een plak smeltcheddar op gelegd maar kwam er later achter dat die behoorlijk veel koolhydraten bevat, per 100 gram, maar ja, een plak is niet zo zwaar. met tomaat en sla en mayo. Ik raad het af om een hamburger van een original crisp te maken, zodra je een hap neemt breekt de boel en valt de helft op je kleren. *oma´s wijsheid*

 

 

21-7  shoarmavlees met guacamole. Ik ben dol op zelfgemaakte guacamole, het is zo simpel. Avocado prakken, fijngesneden ui en tomaat erdoor, op smaak brengen met zout, peper en citroensap. Klaar. Even laten staan maakt hem nog lekkerder. Schoarmavlees vind ik altijd wel lekker zeker met goede knoflooksaus. Die van dochter1 kan ik beslist niet evenaren, maar ik doe mijn best in de buurt te komen. Met “geschraapte” knoflook, het is net of de smaak dan nog beter tot zijn recht komt.

 

 

 

 

 

 

No comments yet

Geef een reactie

