Skip to content

Wat ik at afgelopen dagen…26 juli tot 1 augustus

02/08/2011

de 26e is een week geleden en ik heb er blijkbaar geen foto van. Ik weet dan ook niet meer wat er op het menu stond, mogelijk niets want ik was alleen thuis. Wat kaas en vleeswaar zal het dan wel zijn geweest.

de 27e was ik ook alleen en had erg veel zin in garnalen. toen heb ik een lekker bordje garnalen en gekookt ei en zelfgemaakte mayonaise gemaakt.  Rose diepvriesgarnalen van of IKEA of Lidl, dat weet ik niet meer. Ze worden wel vochtig als je ze laat ontdooien, volgende keer maar in vergiet ontdooien!

Die avond ben ik door een hond gebeten. Ziekenhuisbezoek enzovoorts, het viel wel mee maar ja, je moet het in de gaten houden. De 28e heb ik gerookte weense worsten van de Lidl gebakken, met wat sla, tomaatje en mayo met extra mosterd erdoor. Veel meer zin had ik niet in koken.

 
Als toetje had ik een bakje aardbeien met slagroom (ongeklopte), van aardbeien van de markt.

Je zoetsmaak verandert als je minder suiker gebruikt en dit is zonder suiker of zoetstof zoet genoeg.

De vrijdag waren we beiden thuis, ik kon niet gaan werken met die arm. Voor lunch maakte ik een lekker lunchbordje:

Overgebleven worst in plakjes, ham met augurkrolletje, drie soorten kaas, wat olijven op een stokkie, wat kappertjes en zongedroogde tomaatjes (de kappertjes zaten in dat potje onderop) en ja ook nog een appelkappertje. zuur maar lekkere combi. En ik zie nog een plak scharwzwalderschinken.

In de middag werd ik steeds beroerder, wonden werden steeds warmer dus op naar de huisartsenpost en ja, antibiotica. Ik heb daarna niet gekookt, was alleen maar moe en akelig. De zaterdag hetzelfde, antibiotica werkt ook niet gelijk. Dus zaterdag ook maar van die hapsnapjes uit de koelkast, vleeswaar, kaas, etc.  Ik sliep ook veel meer en dieper, sinds ik met LCHF ben begonnen slaap ik anders en ben meestal erg vroeg wakker. zo rond 5 uur vaak.  In de nacht van za op zo werd ik om 5 uur wakker, en ja, ik voelde me weer een stuk beter.  In de avond een heerlijk gerecht gemaakt, gevulde paprika. Komt een apart recept van met fotos!

31 juli was dus: gehaktgevulde paprika met tomaat en creme fraiche en kaas.

 

Met wat sla voor de knapperigheid hoewel dat eigenlijk niet eens nodig was!

1 augustus kwam zoonlief eten en ben ik vergeten een foto te maken. simpel eten: een lekkere gevulde salade, feta, olijven etc erdoorheen en de gemarineerde bieflapjes van de Lidl weer. Die blijf ik erg lekker vinden. met KNOFLOOKboter. 3 flinke tenen op ca 75-100 gram boter en een beetje zout.  Voor toe wat watermeloen, ben ik gek op maar heeft veel koolhydraten. maar ja, zo af en toe is het wel erg lekker!.

De reden waarom de update zo lang op zich heeft laten wachten mag duidelijk zijn. Ik ga er maar vanuit dat het niet weer zo lang hoeft te duren. Door de stress en de antibiotica is mijn gewicht helaas niet meer naar beneden gegaan. Dwz, woensdag was hij echt lager geworden, maar nu weer wat omhoog. De officiele weegdag op zondag was hij wel 200 gram minder geworden maar dat was wel 600 gram meer dan wat ik woensdag als minimum woog. Dat komt uiteindelijk wel weer! Het is wel duidelijk dat stress zijn weerslag heeft bij mij!

 

 

No comments yet

Geef een reactie

