Skip to content

Wat ik at 11-8 tm 13-8-11

13/08/2011

11-8 Groenvlees, knoflookboter en wat komkommer en een tomaatje. Saaie dagen heb je ook wel eens!
12-8 1,5  gerookte wienerworst, en een probeersel. Ik las iets over kool in de oven klaargemaakt. Dat heb ik geprobeerd maar werd niet zo lekker als ik verwachtte. Kool (in dit geval spitskool) in parten in een ovenschaal doen, daaroverheen extra vierge olijfolie doen en daar nog wat bouillon over en dat afgedekt in de oven tot het zacht is, en dan nog een kwartier zonder folie zodat het wat bruin wordt.

Nou, de olie vind ik zonde, extra vierge verhitten en ik vond de smaak niet echt lekker erbij. Volgende keer probeer ik boter of raapzaadolie. En gewoon zout en peper en wat water ipv bouillon. Maar tot nu toe vind ik de kool gebakken toch echt het lekkerste!

 

13-8 Zoonlief at weer hier, en ik heb de tacoschotel gemaakt met dat potje kruiden dat ik laatst mixte. VEEL te veel zout. Deze hoeveelheid zou genoeg zijn voor 500 gram gehakt maar ik had meer gehakt en nog was het te zout. Hoeveelheden binnenkort aanpassen dus!

Guacamole erbij die niet zo lekker was, de avocados zouden eetrijp zijn maar waren nog erg hard en smaakten echt nergens naar. Tacochips voor zoonlief erbij en we hebben lekker gegeten!

 

 

 

 

 

No comments yet

Geef een reactie

