Skip to content

Wat ik at 29,30,31-8-11

01/09/2011

29 augustus. Gebakken zalm, citroenboter en sperciebonen.  De vakantie was voorbij en ik had weer gewerkt… 30 augustus. Zo te zien weer eens sate. het is een van de gerechten die dochter2 zonder gezeur eet, dat soort dingen komen regelmatig op het menu.Blijf het lekker vinden. Restje sate had ik de volgende dag mee naar mijn werk als lunch!.

31 augustus. voor een keer een voorgerecht. Ik had namelijk garnalen ontdooid en tja, die moet je dan wel bereiden!. Had ergens een heerlijk recept gelezen van “springende garnalen”.  doe in een ovenschaal een laagje olie. Olijfolie zeggen ze meestal maar ik vind dat neit altijd lekker, dan gebruik ik raapzaad olie. Daarin wat klonters boter doen, een fijngehakte rode peper (had ik niet, scheut chilisaus maar) en een paar tenen knoflook in plakjes. Dat in de oven doen tot de garnalen gaan “springen”. Pruttelen dus, bewegen door het gepruttel van het vocht. Je hele huis ruikt lekker naar knoflook.

 

Als “gewoon” avondeten wilde ik weer dat tacorecept proberen. Deze keer mislukten de helft van de pannekoekjes, had ook dubbele hoeveelheid beslag gemaakt. Niet dat dat wat uitmaakt maar het waren meer pannekoekjes. het omdraaien ging nogal eens verkeerd en tja, dan lag er weer een op de grond, was dubbel geklapt of de helft ernaast. Oefening baart kunst.. zal wat meer moeten oefenen dus hahahah Het gehakt was ook dubbel, wilde wat in de vriezer doen. Echter… mijn chilipoeder was op en ik had een nieuw pak aangebroken (van de Lidl, die had laatst kruiden als chili, gember en komijn!) maar waar ik dus niet goed over nagedacht had was dat het nieuwe waarschijnlijk een stuk pittiger zou zijn.

Inderdaad. De vlammen sloegen ons uit, zelfs van J die juist altijd overal tabasco of sambal over wil doen. HAHAHA..

ik heb maar flink wat mayonaise door mijn gehakt geroerd en kaas, toen ging het wel. Vandaag voor de lunch ook maar zoiets gedaan met wat van het gehakt, want weggooien is ook zonde. maar iets maken van de rest, ovenschotel of nog een pak gehakt erdoor met tomatenpuree als pastasaus en dan invriezen.. hm mogelijkheden te over!

 

 

No comments yet

Geef een reactie

