Skip to content

aiiii… vanaf 13 september maar achter elkaar tot 30 sept. Wat ik at!

11/10/2011

Bijna een maand niet geblogd. Gelukkig komen er wel regematig mensen kijken dus aan een of andere behoefte voldoe ik blijkbaar.

Ik ga maar snel door de fotos, hier en daar ontbreken dagen, dat ik vergeten ben een foto te maken of wat anders.

13 sept.  boursinkipfilet omwikkeld met spek, sla, tomaatje komkommer.

14 september cevapcici met knoflookmayosaus (denk ik) en komkommer en tomaat

15 september tartaartjes, boontjes, knoflookboter

17 september shoarma met lekker sterkte knoflooksaus

18 september sate met pindasaus.

20 september. Verjaardag verwegdochter… boontjes, kipfieltlapje, zongedroogdetomatenbotertje.

22 september  Zalm, guacamole en kruidencremefraichesaus.

23 september sla, tomaat komkommer, rulgebraden gehakt en de rest van de cremefraichekruidensaus.

24 september ik vergat op tijd  een foto te maken.. kipfiletblokjes, knoflooksaus en een beetje pindasaus. met sla etc.

27 september groenvlees, knoflookboter, spitskoolsla met griekseyoghurtmayomostersausje.

29 september “spitskoolspaghetti” met gehaktsaus (met tomatenpuree) en twee soorten kaas.

30 september speklapje, zuurkool, gebakkenappeltjes met room en mosterd. mmmmm Jongedochter at niet thuis vandaar dat we dit konden eten. Houdt niet van spek, zuurkool, appel, mosterd. Wel van slagroom,vooral met suiker en cacao… :S

 

 

4 reacties leave one →
  1. Marga permalink
    11/11/2011 7:06 am

    Hej Eva
    Ik vind je site en blog geweldig Ben reuze blij met alle ideeën Ik woon sinds maart in Zweden ( härjedalen) en zag dat je ook sate eet Nou dat kan je hier niet kopen Maak jij die zelf??? En zijn noten niet beperkt? Er zitten nl best veel koolhydraten in Ook las ik op een andere site dat je max 100 gr p dag kaas mag Is dit zo ??
    Ik ben nu zelf 2 weken bezig en bevalt goed
    Tot mails hej då !!!!
    Mvh Marga

    • 11/11/2011 7:42 am

      Hoi Marga,
      Dank je wel voor het compliment! Ik zal binnenkort weer uploaden, doordat ik weinig reakties kreeg gaf het minder “zin” in goed updaten hoewel ik wel weer een aantal fotos heb dus hopelijk morgenochtend!. Sate maak ik zelf, is niet zo moeilijk. Je hebt de makkelijke en de “moeilijke” manier. Kipfilet (kycklingfile) in blokjes snijden en dan een marinade maken van ketjap, knoflook, zout, peper, en als je dat wilt, chilisaus. Zit wel wat suiker in maar zo weinig dat ik daar mijn ogen voor sluit haha. Je kan ook een chilipepertje fijnhakken en dat erdoor doen. Dan nog wat olie, ik neem raapzaadolie (rapsolja) en wat zuurs, bijv beetje azijn of citroensap. door het vlees husselen en een poos laten staan. De makkelijke manier is dat ik de blokjes bak en dan een scheut ketjap, knoflook erbij chilisaus en even sudderen. En zout en peper natuurlijk.

      Noten zijn inderdaad begrensd, hoewel daar verschillende opvattingen over bestaan. Toch eet ik het zo af en toe wel, ik heb op mijn werk in mijn la een pot pindakaas, soms neem ik een theelepel (geen klein theelepeltje trouwens hihi). Wel suikervrije, dus die van Calve of AH merk. Er zit per 100 gram 13 gr kh in, maar een lepel zal dan tja, wat zal het zijn.. 2, 3 gram zijn. Dat vind ik wel oke voor een keertje snoepen. Vet is het ook dus ik ben snel voldaan. Maar dit geldt dus ook voor pindasaus, ik weet dat het een gedeelte kh bevat, maar toch maak ik de keus om dat zo af en toe te eten. Nu ik geen rijst meer heb, of stokbrood, gaat er ook veel minder pindasaus in. Satesaus is makkelijk, wat pindakaas, wat kruiden zoals komijn etc, en wat melk of water, kokosmelk is ook heel lekker erin. En wat citroensap en dat mengen en warm maken tot je het lekker vindt.

      100 gram kaas per dag had te maken met iets, ben even kwijt wat. Ik eet vast wel eens meer kaas op een dag maar ook niet elke dag kaas. Genoeg sites die zeggen dat je onbeperkt kaas mag eten. Het belangrijkste is dat je voor jezelf uitzoekt wat bij jou past!
      Welkom hier en hejdå!!

      • marga permalink
        11/11/2011 9:22 am

        hoe lang woon jij nu in nederland.. want je schrijft goed nederlands.. !!! en mis je zweden niet??? waar woonde jij in zweden?
        gr marga uit härjedalen

      • 13/11/2011 3:24 pm

        Hoi Marga,
        Ik ben in nederland geboren en opgegroeid, maar mijn moeder is zweeds. Vandaar. Ik heb wel vaak in zweden vakantie gevierd natuurlijk, een heleboel familie woont er nog steeds. EN ik heb een weefopleiding gedaan op Gotland. Dus je kunt eerder zeggen, wat schrijf je goed zweeds hahahah, want dat kan ik ook! Vraag het gerust als je een LCHF-“aangepast” recept van iets nederlands wilt, dan kunnen we kijken hoe we dat gaan aanpassen. Stamppot gaat echter niet lukken denk ik 🙂 want stamppot zonder aardappelen is alleen.. euh.. groentepot?
        groet,
        Ewa

Geef een reactie

