Skip to content

Durven en doen

27/11/2011

Ik weet dat ik deze blog nogal verwaarloos. Veel andere dingen hebben iets vaker voorrang, en eigenlijk verveelt het mij een beetje om al die fotos van mijn bordjes erop te zetten. Want ik weet nog steeds niet of  iemand er daadwerkelijk wat aan heeft. Ja, ik wel zo af en toe als de inspiratie me ontbreekt, maar vaak kijk ik niet terug.

Ik heb nu in ieder geval een beslissing genomen om hier ook wat meer persoonlijke dingen op te schrijven. Hoe dat zo komt?…

Afgelopen vrijdag was ik naar SMPE, Social Media Power Event. Daar had ik al langer naar uit gekeken, diverse sprekers gevolgd op twitter, met een aantal andere doven en slechthorenden afgesproken want bij dit event waren de voorzieningen die wij nodig hadden, zo goed geregeld dat we het perfect zouden kunnen volgen. De organisatie heeft zich enorm voor ons ingespannen, hulde daarvoor!

Ik heb daar een hoop nieuwe mensen ontmoet, horenden zowel als doven. Niets over LCHF of zo, maar meer over jezelf ontwikkelen en je doelen stellen e.d. Het was (is) behoorlijk op een eigen bedrijf opstarten of vebeteren gericht, maar je eigen leven is ook je eigen bedrijf…. Ik heb er erg veel aan gehad, en met mij meer. Maar ook , het nadenken erover, en de durf die ik van velen heb mogen ervaren, heeft ervoor gezorgd dat ik ook ga durven. En wil durven. Met dank aan alle sprekers, die allemaal een stukje hebben bijgedragen!

Ik voelde mij nog niet vrij om “openlijk” over LCHF te praten, het is tenslotte een beetje controversieel. Afvallen door vet te eten, in zweden noemen de media het ook het vetdieet. Wat nogal overdreven is, ik denk dat ik zelf LCMF, low carb, moderate fat eet. Maar door de complimenten en de wetenschap dat IK op de goede weg zit met min 22 kg, en mijn groeiende zelfvertrouwen, en de push van vrijdag… Ga ik het gewoon doen. Aangeven als ik weer wat geschreven heb enzo. Als het ter sprake komt mijn blogadres geven, mijn gedachten noteren en delen…

Bij deze dus. Voor nieuwe lezers die gaan komen nadat ik het straks getwitterd of op fb heb gezet, welkom.

Nu ga ik bezig met het persoonlijk acquisitieplan waarvan ik een fijne template heb gekregen van SalesAround. Een lijn opstellen, zodat ik, als ik weer eens van het pad afdwaal, de hoofdweg weer kan terugvinden.

En tja, deze blog zal wel vervuild gaan worden door andere dingen dan alleen dat afvallen. Want er is nog zoveel meer in mij dan verdwijnend vet 🙂

4 reacties leave one →
  1. 16/02/2012 6:06 am

    Hé Ewa, wat goed zoveel positiefs van je te lezen.
    Was je een tijdje uit het oog verloren en ineens ben je daar weer.
    Mijn zoektocht naar allerlei koolhydraat beperkte diëten en de ins en outs daarvan bracht me hier.
    Ik vind dat je een helder beeld geeft van dit dieet, maar het roept ook veel vragen bij me op.
    Een daarvan is: als je zoveel vetten en olie tot je neemt is dan het risico op hoger cholesterol of problemen met hart en bloedvaten niet groter?
    Echtgenoot heeft diabetes (en fors overgewicht) en en wil hem graag een beetje proberen te helpen in zijn strijd tegen de kilo’s en te hoge waardes. (en dan ook nog liefst zonder dat hij er teveel van merkt)-:)
    Ik verwacht geen antwoord van jou op mijn vraag hoor, maar misschien kun je mij doorverwijzen (linken) naar sites waar ik hierover kan lezen?
    Alvast dank bij voorbaat,

    groetjes,
    Mira (ter herkenning gebruik ik even mijn Sancho-nick)

    • 16/02/2012 8:54 am

      Haai Irma!
      Leuk dat je me gevonden hebt! Ik ga je wat links geven, mag je zelf je oordeel gaan vellen over cholesterol en hart en bloedvatenziektes. Want ik ben geen dokter en wat ik zeg is alleen vanuit mijn eigen ervaringen. Wel weet ik door veel lezen op verschillende sites, dat het verhaal over cholesterol veel ingewikkelder ligt dan je op het eerste gezicht zou zien EN de hart en bloedvaten problematiek ook. En dat heel veel daarvan dus eigenlijk foutief is. HEEL veel mensen hebben met het eten van meer (en echt, zo heel veel is het nou ook weer niet) verzadigde vetten juist betere bloedwaardes gekregen. De hoogte van het cholesterol zegt niet alles en LDL wordt vaak als het foutieve cholesterol gezien maar wat velen niet weten is dat je daar twee soorten LDL in hebt. Goed en slecht. Dat goede moet juist hoog om de slechtere laag te houden. Maar, lees dat straks maar in de artikelen.
      Wat ik wel vind dat je je moet afvragen: waarom wil je het doen zodat je man er weinig van merkt? Dat is namelijk behoorlijk lastig. T is iets waar je achter moet staan, want brood “de hoeksteen van de nl samenleving” is iets wat je echt beter voorlopig niet kan eten. Net als de aardappelen. Veel van de standaarddingen moeten eruit en dat is best lastig met lunchen enzo.
      Goed, de links:
      http://www.dietdoctor.com/category/health-problems
      http://www.modderbaard.nl/voeding/cholesterol/ (ik zocht het oorspronkelijke artikel van Melchior Meijer, kan ik helaas niet vinden)
      http://melchiormeijer.wordpress.com/ en zie tussen zijn artikelen vooral “de bittere waarheid over suiker” en die over diabetes.
      Vanuit deze links kom je denk ik zelf steeds verder!
      Namen waar je ook nog op kunt googlen zijn Loren Cordain, Gary Taubes, etc.
      De reden waarom ik dit doen en niet bijv. dr Frank is dat dat een eiwit dieet is en dat kan je maar beperkt gebruiken, want teveel eiwit is op de lange duur giftig. Ik eet niet meer eiwit dan “normaal” maar voeg alleen een beetje extra vet toe om het kalorienverlies van de koolhydraten op te vangen.
      Veel succes en ik hoor graag van je wat je gaat beslissen en hoe je het oplost enzo.
      En… vergeet niet dat je de eerste week ontwenningsverschijnselen (kan) krijgen. Daardoor stoppen veel mensen helaas.
      groet,
      EWa

    • 16/02/2012 9:05 am

      oh ja een hele goeie is : marks daily apple! google maar!

      • 18/02/2012 6:43 am

        Helemaal geweldig al deze informatie.
        Ik ga er mee aan de slag (lezen, overleg met diabetes-verpleegkundige etc) en laat je tzt weten of mijn man ermee begon.
        Het is overigens niet zo dat hij het niet mag “merken” in de zin van; hij mag het niet weten, maar meer van; zo min mogelijk de dagelijkse routine verstoren…..hihi
        Punt is echter dat hij al van alle kanten (medische) goedbedoelde adviezen krijgt en niets echt aanslaat.
        Omdat hij ook maaltijd gerelateerd insuline spuit komt alles best nauwkeurig.
        Extra hindernis dus, wij noemen dat een uitdaging.

        Dank nogmaals voor al die informatie en ik blijf je volgen -:) Je gaat goed, hoop dat je het volhoudt, te zien aan de lekkernijen die je hier plaatst, moet dat geen erg groot probleem zijn.

Geef een reactie

