Skip to content

EEN jaar!

14/02/2012

Vandaag is het EEN jaar geleden dat ik begon met LCHF.

tot nu toe? 25 kilo eraf. Minder dan ik gepland had in die periode maar ik ben zeker tevreden.

Ik ben inmiddels al onder de honderd (nog niet erg ruim, maar voor mij is het een soort magisch cijfer geweest) en ik ben verbaasd over hoe prettig ik mij bij deze manier van eten voel.

Op dit moment zijn er in zweden erg veel debatprogrammas en discussies gaande, omdat LCHF door sommige experts als extreemkost bestempeld wordt. Maar ik snap het niet. Wat is extreem aan vlees, groente, eieren, vis, etc te eten? Ja ik laat brood, pasta, rijst, aardappelen, suiker staan, maar verder..

Ik heb geen probleem met suiker laten staan, ik heb er gewoon geen behoefte aan. Tuurlijk heb ik ook mijn “zucht naar wat lekkers momenten”, maar als ik dan ga nadenken over waar ik zin in heb: koekjes of taart of patat of zo, dan trekt me dat gewoon niet meer. Dan kom ik uit op een blok kaas, een haring, wat cottage cheese met wat creme fraiche, een plakje ham etc. Ik probeerde het laatst wel. Voelde me depri en dacht : Ik ga koekjes of snoep kopen. Maar in de winkel trok NIKS me. De haring bij de visboer wel. Bizar. Vroeger was me dat niet gelukt om de suiker niet te willen. Is voor mij een teken dat het een drug is, en ik ben er van afgekickt.

Niet helemaal van zoete dingen want helaas drink ik wel Cola Light… Ook ik heb mijn lasten!

Op naar het volgende jaar! Mijn streven is/was 50 kg eraf. Maar ik heb er geen termijn meer op gezet. Geeft wel zoveel rust, want in perioden van stilstand (nu… ) is het niet erg.

HIER staan hele interessante artikelen. Niet specifiek over LCHF, maar paleo dat ook aardig in de buurt komt. Veel over de schadelijkheid van suiker en andere interessante info. Lees vooral “suiker, de bittere waarheid” zou ik zeggen.

Ik ga mijn 1 jaar lowcarb vieren met het bakken van “chicken nuggets”. in amandel en kokosmeel gepaneerde stukken kip, (met knoflook) en daarbij Chilimayonnaise. Met of broccoli of een salade. Zeg nou zelf, wat is daar nou extreem aan???

 

 

One Comment leave one →
  1. 25/02/2012 4:57 am

    Hipp hipp hurra! 😀

Geef een reactie

