Skip to content

en ook nog…

14/02/2012

Eerst maar even de foto van het “extreme” eten van vanavond:

“kipnuggets” gemaakt van stukjes kipfilet. die heb ik door een geklopt eitje gehaald en daarna door een mengsel van gemalen amandelen en gemalen kokos met wat zout, peper en verse knoflook. Even aangebraden in een pan met boter, en daarna in een ovenschotel op 175 graden, ca 10-15 minuten. Ze waren overheerlijk. Erbij: Mayo met chilisaus. Evt ook nog wat sambal erbij doen. En sla deze keer.

En wat ik ook nog wilde vertellen: bij de stadsboerderij in Almere verkopen ze rundvlees van koeien die zomers rondlopen in een bos, en in de winter in de stal staan maar wel met meer ruimte. Biologisch dynamisch. In ieder geval was ik nieuwsgierig naar dat vlees en .. ik geloof niet dat ik nog rundvlees in de supermarkt ga kopen. De prijzen vielen me reuze mee, niet eens veel hoger dan normaal. Maar het vlees is vlees, meer smaak en meer “body”, en er liep uit het gehakt niet zoveel vocht en vet als bij het gewone gehakt.

Zondag een stoofschoteltje gemaakt van magere runderlappen. eindelijk eens gelukt! HEERLIJK was het!

Dus als je eraan kan komen: vlees van blije, “grassfed”  koeien is ECHT lekkerder!

2 reacties leave one →
  1. Jeanne permalink
    09/07/2012 2:17 pm

    Hoi,
    Fantastisch dat het goed gaat.
    Lekker eten is niet moeilijk en als je er van afvalt en weer gezond wordt is dat mooi mee genomen.

    Laat je blog niet verloren gaan en laat weten hoe het met je gaat.

    Vriendelijke groet,
    Jeanne

    • 24/07/2012 2:24 pm

      Blog er binnenkort over. Moet me nog wat meer verdiepen in wordpress want ik ben niet helemaal tevreden over de lay out enzo. Het gaat nu redelijk maar ik heb erg veel pijn vanwege een instabiel bekken waardoor ik ischias heb, pijn in mijn been. Ben ik steeds erg moe van, en dan is nadenken en dingen uitzoeken wat minder leuk, maar ik ga mijn blogje wel weer leven in blazen!

Geef een reactie

