Skip to content

Welkom

01/08/2012

Welkom nieuwe surfers. Ik weet dat mijn blog vandaag gelinkt is, en dat er daardoor meer kijkers zijn. Leuk! Ik was van plan eerst mijn blog te updaten, maar een blessure is er tussen gekomen. Binnenkort hoop ik weer wat te gaan bloggen, maar tot dat moment; veel plezier hier, en schroom niet om reacties te geven. Dat geeft namelijk een enorme kick!

20120801-223335.jpg

Deze foto is wel leuk om te zien. De rechter foto is voor mijn paspoort dit jaar, de linker die van 5 jaar geleden…… Zo zie je toch echt wel verschil!

3 reacties leave one →
  1. Jeanne permalink
    13/08/2012 9:25 am

    Ja hoor, duidelijk verschil. Ik zou graag willen weten hoeveel vet jij eet per dag. Ik had op verschillende plekken gelezen dat je ongeveer 2,5 keer zoveel vet als eiwit moet eten. Klopt dat een beetje of is dat te veel. Als je geen koolhydraten eet moet je wel vet eten. Het lukt mij niet om af te vallen. Sommigen vallen in 2 maanden gigantisch af. Ik kan er alleen maar met lede ogen naar kijken.
    Ik heb een dun gezicht maar mijn kleine buikje wil niet weg. Ik sta al jaren op hetzelfde gewicht. Met dr.Frank (ken je die) eet je ongeveer 100 gram vet per dag. Maximaal zit je bij hem op 1100 kcal. Toen viel ik wel wat af. Vocht of toch weinig kcal.? Geen hongergevoel in ieder geval.
    Toen ben ik overgestapt op LCHF en ben ik 5 kg aangekomen. Misschien omdat ik jarenlang veel vet vermeed, verkeerd vet at, zoals gepropageerd werd en wordt, zodat je lichaam inwendig weer gezond moet worden en stevig (bloedvaten etc.)? Wat is te weinig en wat is veel eten? Ik eet als ik trek krijg. Soms eet ik minder op een dag, soms meer. Hoeveel carbs eet je gemiddeld. Als ik een bekertje cremefraiche leeg eet (60 gram vet) heb ik toch redelijk snel weer trek. Meer eiwit eten, minder vet, meer groente?

    Jeanne

    • 13/08/2012 10:10 am

      Hoi Jeanne,

      Er kunnen veel redenen zijn waarom iemand niet afvalt, ook niet met lchf. Ik zou graag van je willen weten wat jij op een dag eet. Als je met me erover wilt mailen, laat het even weten dan mail ik je zodat je mijn adres hebt. (ik kan die van jou zien), zet liever geen adressen in blogs want dat kan spam opleveren. Een mogelijke oorzaak kan bij jou zuivelproducten zijn. Bij mij ook, die kan ik niet onbegrensd eten, daar moet ik wel goed op letten. Muv boter trouwens. Ik ken het de frank dieet van er wat over lezen enzo. Een ander aspect wat meetelt kan je leeftijd, geslacht, en hoe vaak je al afgevallen bent zijn. Hoe vaker je aan het jojoen bent geweest, hoe lastiger.
      Laat maat even weten of je erover wilt mailen.

  2. Jeanne permalink
    13/09/2012 10:34 am

    Hoi,

    Wat ik op een dag eet kan ik niet echt zeggen omdat het enorm verschilt.
    Ik ben nu nog aan het experimenteren met minder eiwit, veel meer vet en weinig kh. en dit een beetje op hetzelfde niveau te houden.
    Eiwitten kwamen zeker nooit boven de 90 gram uit maar dat was misschien toch wel te veel.
    Ook koolhydraten héél soms iets te veel.
    Nu: eiwit 55-60 gram, vet ca. 200 gram, kh varieert van 10-25 Ik zal dit voorlopig volhouden en zien wat er gebeurd.
    Ik ben niet obese en denk dat heel zware mensen sneller afvallen in het begin. Je ziet daarna dat ze op ongeveer 85 kilo blijven hangen en hun eiwit inname moeten minderen.
    Val jij nog steeds af?

Geef een reactie

