Skip to content

Ratatouillewa

26/08/2012

Ik heb recepten beloofd aan iemand. En aan mezelf, om te vertalen. Is niet veel van gekomen afgelopen weken omdat ik met een hernia veel te veel op mijn rug en zij lag. Staan ging ook wel maar zitten niet. En het typt niet zo lekker met een vinger op een telefoontoetsenbordje..

Ik ga recepten vertalen van een hele mooie site: birgittahoglundsmat.wordpress.com.   neem gerust een kijkje bij de prachtige fotos! Ik hoor graag wat voor soort recepten jullie graag vertaald willen zien! En ja, ik heb toestemming van haar, en kreeg zelfs haar boek toegestuurd.

Maar eerst: ratatouillewa. T is geen echte ratatouille, maar meer een restrecept. Ik had een aubergine en een paprika die hoognodig op moesten. Voor ze uit zichzelf de keuken uit zouden lopen…

1 aubergine
1 ui
1 paprika kleur maakt niet uit ik had een roodoranje
2 a 3 tomaten
klein blikje tomatenpuree
peper en zout
oregano
ketjap
chilisaus

snijd ui, hoe fijn is wat je zelf lekker vindt, en bak dat aan in een flinke klont boter, dan de aubergine in stukjes erbij, even laten bakken, paprika erbij en daarna de tomaten in grove stukken gesneden. ik had ze half doorgesneden, t kookt toch tot prut en dan kan je de schillen er makkelijk uitvissen. Ik vind die namelijk niet lekker. even laten pruttelen en dan de tomatenpuree met wat water erbij doen. T moet geen soep worden maar de tomatenpuree moet wel oplossen. En wordt het soep dan kookt het wel weer in…

poosje laten pruttelen, dan zout en peper erbij, scheutje ketjap, oregano en een beetje chilisaus. proeven en kijken wat er nog meer bij moet. Echt een half uurtje laten stoven, dan wordt het het lekkerste.

Ik had er een ongepaneerde schnitzel bij, kort gebakken en dan na het bakken even laten liggen zodat de warmte zich goed verspreidt en hij net gaar is. Dan is hij niet zo droog. met een kliek mayonaise, maar ik denk dat knoflooksaus nog lekkerder zou zijn geweest.

 

Eet smakelijk!

 

 

One Comment leave one →
  1. Jeanne permalink
    13/09/2012 10:19 am

    Dat ziet er erg lekker uit!
    Jeanne

Geef een reactie

