Skip to content

PIZZZZZAAAAAA

19/10/2012

Pizza? Low Carb? Maar pizza is toch een broodbodem met allemaal vulling erop.

Yup. dat is een echte pizza. Lekker, maar ik eet het niet meer.  Althans, niet met de broodbodem.

Ik heb natuurlijk een aantal bodems geprobeerd. Deze die ik nu ga opschrijven is mijn favoriet, die blijf ik gebruiken. Oke het is niet zo lekker knapperig als een echte bodem, waarvan ik de kanten juist het lekkerste vond. Maar voor de rest smaakt het meeeer dan genoeg naar Pizza. Afhankelijk van wat je erop gooit natuurlijk.

Bodem: per persoon 1 of 2 eieren en 1 of 2 dl geraspte kaas. De eieren kluts je even los en dan roer je de kaas erdoorheen. Zelf  vind ik jong belegen voor de bodem het lekkerste.

Dat spreid je uit op een bakplaat, bekleed met bakpapier of zoals je hierboven ziet zo´n vel dat je meerdere keren kan gebruiken.

Je kan natuurlijk elke vorm maken die je wilt, dat maakt niet uit. niet te dun en niet te dik, ach, je merkt het wel. Dit doe je dan in een oven van 180 a 200 graden, ca 8 minuten. De bodem is dan droog en begint net te bruinen aan de zijkanten.

Ondertussen maak je de tomatensaus: blikje tomatenpuree, teen knoflook (geperst), scheutje ketjap en scheutje chilisaus en oregano. En wat peper, maar je kan er door doen wat je lekker vindt. Wat ik -op vermoeide vrijdagen- lekker vind kan een ander op een uitgeruste zondagmiddag verfijnen!. Deze dingen plus wat water vermeng ik in een pannetje dat ik even verwarm. zodat het sausig wordt en de smaken zich lekker vermengen.

Ook zet je de rest van de vulling klaar. Ik heb meestal reepjes ham, reepjes salami, zongedroogde tomaten, olijven, mozzarella. heb ook wel gemaakt met tonijn en ui en tja, genoeg keus. en natuurlijk geraspte kaas erbij. Hiervoor heb ik wel iets meer belegen kaas.

Hier hebben twee personen hun pizza belegd. eerst tomatensaus, dan de ham en salami, tomaatjes en mozzarella en wat er nog meer voor lekkers was en daaroverheen de ham.

15 minuten ongeveer in een oven van ca 200 graden, tot de kaas gaat kleuren.

Zeg nou zelf, het lijkt toch behoorlijk op een pizza???

Het kan wel lastig zijn om het op je bord te krijgen want de bodem is natuurlijk heel slap… Maar de smaak is er niet minder om.

Eet smakelijk!

4 reacties leave one →
  1. Nicole permalink
    19/10/2012 11:47 pm

    En lékker dat dat is… Ik denk alleen dat ik de bodem de vorige keer te dik heb gemaakt. Duurde best lang voordat die goed was. Maar mjam, mjam, mjam… Die ga ik nog eens maken…

    • 20/10/2012 2:00 pm

      gewoon vaker doen dan kom je er vanzelf achter wat goed werkt. Hm ik ga mijn restje nu maar ff opeten als lunch!

  2. Fransien permalink
    24/10/2012 5:23 pm

    Ik lees in uw recept dat u 2 dl kaas gebruikt maar hoeveel is 2 dl kaas in gewicht?

    • 24/10/2012 9:22 pm

      Ik zou het niet weten eigenlijk… het is ook niet zo heel precies dit recept, als ik zeg twee “handen” met geraspte kaas (zelf geraspt, niet uit een zakje dat is fijner geraspt) heb je daar dan wat aan? Ik wil de volgende keer wel wegen maar het kan even duren voor we weer pizza eten.

Geef een reactie

