Skip to content

Broodjes!

27/10/2012

Heel wat “broodsubstituten” geprobeerd maar deze is ECHT lekker en ook te doen hier in nederland. Ik heb namelijk meerdere recepten geprobeerd maar in velen zit Pofiber, wat ik hier in NL alleen via postorder heb gevonden. En dat vind ik te duur om te adviseren aangezien de portokosten al 6.75 zijn. Ik zelf heb een doos met 10 pakken van mijn schoonouders gekregen want duur is het niet. 2 euro of zo per pak. Mocht je het ergens tegenkomen (google maar voor een plaatje)  dan hoor ik het graag en kan ik meer recepten erop zetten.

Dit recept bevat Fiber Husk, wat ik dus wel hier en daar gevonden heb in supermarkten, eigenlijk tot nu toe alleen in de Jumbo, maar het IS er!

Je kan deze broodjes op de bakplaat maken maar dan worden ze plat. Een test van iemand anders om ze in cupcakevormpjes te maken werd zo perfect dat ik dat ook deed en ziehier…

Ziet dat er niet ontzettend lekker uit? Oke, het smaakt niet echt zoals brood natuurlijk, dat lijkt me ook niet echt een mogelijkheid, aangezien meel toch wel een specifieke smaak heeft. Maar ik vond het tot nu toe wel een van de lekkerste broodjes!

Recept:

1.5 dl amandelmeel (gewoon fijngemalen amandelen dus, maar goed te koop bij o.a. turkse en marokkaanse winkels, de tuinen en natuurvoedingswinkels)
3 eieren
3 dl geraspte kaas (ik zal het de volgende keer even wegen hoeveel het ongeveer is maar het komt echt niet op precieze hoeveel grammen aan)
3 snufjes Fiber Husk
1 theelepel bakpoeder (of 1.5 eigenlijk)
evt maanzaad ter decoratie maar die had ik niet.

Alles door elkaar mixen, in 5, of 6  muffinvormpjes doen. Ik heb die van siliconen gebruikt want ik denk dat die van papier te snel “open” gaan. of zet die in een muffinbakblik, dat kan ook.

180 graden ca 15 minuten, tot ze mooi goudbruin zijn.

Eet smakelijk en ik hoor heel graag wat jullie er van vonden!

10 reacties leave one →
  1. Nicole permalink
    27/10/2012 1:22 pm

    Oh dat ziet er idd lekker uit. Leuk voor erbij. Ga ik zeker uitproberen.

    • 27/10/2012 1:47 pm

      doen. doen doen 🙂 Zit nog bomvol van twee van die broodjes, goed voer dus haha.

      • Nicole permalink
        30/10/2012 9:18 pm

        Nou mjammerdemjam idd. Errug lekker. Ik vond de struktuur toch wel een beetje brodig aandoen. Wel weer eens lekker voor de verandering. Ik proefde alleen soms iets te veel amandel. Misschien een beetje kruiden erdoor doen de volgende keer. Ik eet ze toch alleen maar hartig.
        Maar dit is wel een oplossing om eens te maken als er iets gesmeerd kan/moet worden.

      • 30/10/2012 9:47 pm

        Kruiden zullen goed werken, of hartigere kaas. Of mss wat meer kaas, kan ook. Ik heb zitten experimenteren met peperkoek kruiden erdoor, met jong belegen werd dat te zout, vandaag geprobeerd met mozzarella, ging beter, maar het is dus niet als zoete muffins.

  2. 07/01/2013 11:52 pm

    Och varför får inte vi, dina svenska vänner, ta del av det där receptet? Det ser ju jättegott ut! 😡

    • 08/01/2013 7:13 am

      ööööh, för att det är ett svenskt recept? Helt vanliga ostfrallor….Ska då lägga ut det på forum, speciellt till dig 🙂

      • 08/01/2013 7:50 am

        Och det finns bara ett recept i hela Sverige eller vaddå? 🙄 Skynda dig nu, jag är hungrig! 😛

  3. 08/01/2013 8:11 am

    Done! och bakat själv en sats också.. haha blev också hungrig!

  4. Maria permalink
    09/07/2013 7:40 pm

    Een snelle broodje: 1ei, 1dl mandelmeel, scheutje room, en een eetlepel roomboter, mix alles en 2min in de magnetron.
    För svenska: 1ägg, 1dl mandelmjöl, grädde, smör, mix allt och i morgon 2min

    • 10/07/2013 11:34 am

      Dank je wel Maria! Die had ik wel eens gelezen maar nog niet geprobeerd. Enige is dat ik niet zo gecharmeerd ben van de magnetron 🙂 Ik heb er wel een maar probeer het gebruik tot het minimum te beperken.

Geef een reactie

